środa, 21 października 2015

Źródła informacji

Do źródeł informacji zaliczamy:
* SMS - czyli Short Message Service jest to usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych (esemesów) w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej.
* MMS - czyli Multimedia Messaging Servicej jest to rozszerzenie funkcji SMS EMS o funkcjach takich  jak grafika, animacje, wideoklipy, dźwięki itp.
* Komunikatory - to programy komputerowe pozwalające na przesyłanie natychmiastowych komunikatów (komunikacja natychmiastowa – czyli Instant Messaging) pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet . Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji. Najpopularniejsze komunikatory to Skype, Gadu-Gadu, Tlen, Facebook Messenger, TeamSpeak, Xfire, aqq, ICQ, Miranda IM, Pidgin.
* Listy elektroniczne - to usługa internetowa, określana jako świadczenie usług drogą elektroniczną, służy do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych.
* Portale społecznościowe - to grupa powiązanych ze sobą, stron internetowych. Serwisy internetowe, poza treścią statyczną, mają często sekcję wiadomości oraz możliwość logowania się i zapamiętywania preferencji odbiorców w celu dostosowania treści do indywidualnych upodobań. W serwisie mogą występować obiekty interaktywne np. formularze czy aplikacje.Serwisy mogą być tematyczne, a więc poświęcone jednemu zagadnieniu, lub ogólne – zajmujące się kilkoma tematami. Do najpopularniejszych portali należą m.in. Facebook, Twitter,  MySpace, YouTube, Google+.
* Blogi -  to  rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Blog od wielu innych stron internetowych różni się zawartością. 
* Reklamy - forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowychinterstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz